Manajemen Sumber Daya Manusia Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan

Authors

  • Neka Zulwiddi Manajemen Pendidikan Islam, Universitas Islam Negeri Bukittinggi
  • Iswantir M Manajemen Pendidikan Islam, Universitas Islam Negeri Bukittinggi

DOI:

https://doi.org/10.37348/aksi.v2i1.356

Keywords:

Human Resource Management, Quality of Education, SMP IT

Abstract

Education is the main factor in determining the level of quality of a country in facing the development of the global world. In practice, no matter how good the quality of human resources will not be able to run well if the management or management is not running well, so structured management is needed to help manage these human resources. The purpose of this research is to analyze human resource management in schools, while the research method used is qualitative method. The result of this study is that the school has implemented human resource management well. The obstacle is that human resource incentives are relatively low, so that the level of satisfaction in work does not run optimally.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Akhmad, F. (2020). Implementasi pendidikan karakter dalam konsep pendidikan Muhammadiyah. Al-Misbah (Jurnal Islamic Studies), 8(2), 79-85.

Antariksa, W. F. (2017). Analisis Manajemen Sumber Daya Manusia di Sekolah Dasar Islam Terpadu. Madrasah: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Dasar, 10(1), 47-56.

Arief, M. (2021). Manajemen Sumber Daya Manusia dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan (Studi Kasus di SD Insan Amanah Malang). Al-Madrasah: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah, 6(1), 1-13.

Aspi, M., & Syahrani, S. (2022). Profesional guru dalam menghadapi tantangan perkembangan teknologi pendidikan. Adiba: Journal of Education, 2(1), 64-73.

Astri Dwi Andriani. Dkk. (2022). Manajemen Sumber Daya Manusia. Tohar Media.

Baihaqi, N., & Kusuma, A. (2023). Konsep Dasar dan Prinsip Manajemen Sumber Daya Manusia dalam Kerangka Perspektif Pemahaman Islam. Religion: Jurnal Agama, Sosial, dan Budaya, 1(4), 316-335.

Baro'ah, S. (2020). Kebijakan merdeka belajar sebagai strategi peningkatan mutu pendidikan. Jurnal Tawadhu, 4(1), 1063-1073.

Futra, E. S., Aulia, A. F., & Suratman, S. (2023). Implementasi Metode Pembiasaan Dalam Membentuk Karakter Religious Siswa SMP Nabil Husein Samarinda. Sanskara Pendidikan Dan Pengajaran, 1(03), 109-116.

Indonesia, P. R. (2006). Undang-undang Republik Indonesia nomor 20 tahun 2003 tentang sistem pendidikan nasional.

Kuntadi, C., & Yuslina, R. (2023). Literature Review: Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Anggaran Pengadaan Barang/Jasa: Perencanaan Anggaran, Komitmen Manajemen dan Sumber Daya Manusia. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 4(4), 469-478.

Lestari, E. A., & Nuryanti, N. (2022). Pentingnya Kualitas Sumber Daya Manusia Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Anak. Jurnal Pendidikan dan Konseling (JPDK), 4(5), 3689-3694.

Maharani, S. H., & Effendi, T. (2023). Peran Strategi Pemasaran Digital Dalam Meningkatkan Minat Beli Dan Loyalitas Pengguna Aplikasi Tokopedia (Studi Pada Mahasiswa Politeknik Negeri Banjarmasin). Jurnal Bisnis dan Manajemen, 2(1), 1-9.

Mu’is, A. (2021). Manajemen Pengembangan SDM di Pondok Pesantren As-Syafaah Kebonsari Jember: Human Resource Development Management At As-Syafaah Islamic Boarding School Kebonsari Jember. Fenomena, 20(1), 33-44.

Ratnawati, S., & Atmaja, H. E. (2020). Pentingnya Kompetensi, Motivasi Dan Kepuasan Kerja Mendorong Prestasi Kerja. BBM (Buletin Bisnis & Manajemen), 6(01), 10-18.

Sihite, M. (2018). Peran kompetensi dalam mewujudkan sumber daya manusia yang berdaya saing tinggi di era revolusi industri 4.0: suatu tinjauan konseptual. Jurnal Ilmiah Methonomi, 4(2), 145-159.

Sydam, G. (2021). Manajemen Sumber Daya Manusia (p. 380). Insania.

Vulandari, R. T. (2023). Sistem Informasi Pengelolaan Sumber Daya Manusia dengan System Development Life Cycle (SDLC). Postulat: Jurnal Inovasi Pendidikan Matematika, 4(1), 34-45.

Downloads

Published

2023-11-29

How to Cite

Zulwiddi, N., & M, I. (2023). Manajemen Sumber Daya Manusia Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan. AKSI: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 2(1), 16-27. https://doi.org/10.37348/aksi.v2i1.356